CARBON ONE | Nato Strap

  • BOMBFROG
  • BF5011
$439.26 *

Prices incl. VAT plus shipping costs

Ready to ship today / tomorrow

The CARBON ONE is a gray in black, ultra-light, tactical watch. In the 20 ATM (600ft)... more
Product information "CARBON ONE | Nato Strap"

The CARBON ONE is a gray in black, ultra-light, tactical watch. In the 20 ATM (600ft) waterproof black polycarbonate case, a Swiss quartz movement ensures the exact time. A clean dial facilitates reading the time. At night, the H3 Tritium lighting under an antireflective sapphire crystal provides continuous lighting. In military design, the ideal watch for every mission!

Material: Polycarbonat
Case: 53 x 51mm
Caseback: Stainless steel, black IP
Crown: 7,5mm black IP with logo
Glass: Sapphire, antireflective
Bezel: 47,5mm, single rotating, 60 clicks
Dial: Black
Movement: Quarz (Ronda Swiss)
Date: Yes
Wristband: NATO Strap
Lug width: 22mm
Pin: Spring pin
Clasp: Pin buckle
Waterproof: 20 ATM (600 ft)
Illumination: Luminous index Gaseous tritium light source / Swiss mb microtec trigalight 
Weight: 65 grams

Related links to "CARBON ONE | Nato Strap"
Read, write and discuss reviews... more
Customer evaluation for "CARBON ONE | Nato Strap"
15 Feb 2021

Leichteste Uhr die ich je hatte!

Ich habe schn die BT25 von den Junugs hier und bin total begeistert über die Aufgeräumtheit des Ziffernblattes. Diese Uhr steht der BT25 in nichts nach und trägt sich super am Handgelenk. Ich muss sogar manchmal prüfen ob sie noch da ist wo sie hingehört, weil sie so leicht ist!
Man merkt sie kaum.
In der Nacht und im Dunklen leuchtet sie wie keine andere Uhr !

13 Jan 2021

Taktisch geniales Leichtgewicht

Die Carbon Uhr habe ich vor Weihnachten bestellt.
Schnelle Lieferung, praktisch am nächsten Tag via DHL.
Super verpackt und klasse Uhrenbox. Sie steht auf meiner Survivalbox. Fotos poste ich auf Insta!
Die Uhr selber ist Superleicht am Handgelenk zu tragen. Sie ist von der Verarbeitung alles was ich von einer taktischen Tritium Uhr erwarte. Das Uhrwerk ist kaum zu hören und der Sekundenzeiger bewegt sich mit sanften Schritten im Kreis. Eine Gangungenauigkeit konnte ich nicht feststellen. Das Safirglass ist entspiegelt und krazfest.
In der Nacht leuchtet die Uhr wie keine Vergleichbare in meiner Sammlung.
Könnte ich 6 Sterne geben, würde ich dies hier tun. Für alle die eine leichte Einsatzuhr suchen kann ich die Carbon nur wärmstens empfehlen.

Chrissi N.
Spezialkräfte Soldat

11 Jan 2020

Very light!

Fits perfect and is very light on the wrist!

Write an evaluation
Evaluations will be activated after verification.

The fields marked with * are required.

Viewed